Close
  • Homepage
  • Mijn Succesformule
    • Mijn Succesmodel
  • Biografie van Jan Lemmens
  • Mijn tarieven
  • Samenwerkingsvoorwaarden
  • Optie op boek
  • Homepage
  • Mijn Succesformule
    • Mijn Succesmodel
  • Biografie van Jan Lemmens
  • Mijn tarieven
  • Samenwerkingsvoorwaarden
  • Optie op boek

Mijn Succesformule

Als je al bekend bent weet hoe je met mij een afspraak kunt plannen en hoe mijn succesformule jouw succesformule wordt 🙂
Ben je ‘nieuw’?
Lees dan de tekst op je gemak door. Heb je vragen of wil je me in het ecchie spreken…..
Klik op de groene knop

Afspraak plannen
  1. 1. We babbelen wat ‘small talk’ en maken zo kennis met elkaar, vrij snel zullen we wat concreter worden en gaan we samen vier onderdelen helder maken: ik wil graag vier dingen in ons 
    2. We gaan sowieso op zoek naar naar je doel; de zogenoemde Gewenste Situatie (GS)
    3. Dan gaan we spijkers met koppen slaan, we pluizen jouw Huidige Situatie uit, 
    dit betekent dat we samen op zoek gaan naar wat je écht in de weg zit; jouw hindernis (HS);
    In vaktaal wordt dat ook wel ‘Het probleem achter het probleem’ genoemd)
    4. Uiteraard zoeken we ook uit wat je nodig hebt om dat probleem achter je probleem op te ruimen (jouw hulpbron).
  2. Dit zijn de onderdelen van het zogenoemde succesmodel
    1. We gaan het hebben over waar je tegen aanloopt, of je me vertel jij wat jij vindt dat jouw probleem is, de zogenoemde ‘huidige situatie’, (HS)
  3. Kiezen wat je  gaat doen en hoe je dat wilt; eerst de uitgebreide analyse of meteen aan de slag, het standaardtraject volgen of op basis van je eigen regie.
  4. De administratieve rompslomp afhandelen (afspraken plannen en de facturering regelen).
  5. Aan de slag en het succesmodel toepassen.
  6. Aan het eind van de sessie kijken we terug op wat het je opgeleverd heeft.
  7. ‘De paden op en de lanen in’. Praktijk opdoen met ‘je nieuwe ik’. Goed opletten wat beter gaat en wat nog niet goed genoeg is.
  8. Aan het begin van de vervolgsessie vertel je me hoe het gegaan is en waar je nog niet tevreden over bent, daar gaan we mee aan de slag.  

 

Voor die mensen die graag het naadje van de kous willen weten:

volgordelijke en uitgebreide beschrijving van mijn Succesformule:

  1. Als je ‘nieuw’ bent dan hebben we vooraf een kennismaking- en kwalificatiegesprek. Dat doe ik bij voorkeur op mijn kantoor.
    Kwalificeren is mijn belangrijkste doel van ons gesprek en dat is dus geen gewoon koetjes en kalfjes gesprek.
    Kwalificeren betekent dat ik grondig de werkelijke situatie in kaart wil brengen en dus doorvraag!
    Doorvragen ansich is volgens velen al erg confronterend omdat je gewend bent dat mensen het al gauw goed vinden wat je ze vertelt.
    Natuurlijk is het niet alleen lastig om ineens ‘je ziel en zaligheid’ bij een vreemde op tafel te leggen, je krijgt ook al snel het idee dat je het niet goed vertelt. Echter doorvragen is voor mij een verplichting want we moeten erachter zien te komen wat je werkelijke probleem wel is én wat het niet is.
    Aan het eind van ons gesprek willen we allebei een goed gevoel hebben over jouw traject.
    Jij wilt je goed voelen met mij als Persoonlijke Coach, en ik wil de stellige overtuiging dat ik je kan helpen.
    Het gebeurt niet zo vaak dat ik die overtuiging niet heb, maar als dat toch zo is dan zal ik niet schromen je dat te vertellen.
  2. Na ons kennismaking- en kwalificatiegesprek volgt een uitgebreidere analyse.
    Daarvoor gebruik ik twee methodieken:1) de ManagingResult Analyse en jouw Persoonlijke Geschiedenis Document.
  3. Erna hebben we het zogenoemde ‘duidingsgesprek’.
    In dit gesprek vertel ik je wat er uit jouw ManagingResult Analyse komt en wat daarvan voor jou belangrijk is en we gaan samen door jouw Persoonlijke Geschiedenis Document.
    D
    aar waar ik het nodig vind zal ik je verdiepingsvragen stellen zodat je komt tot helder en grondig inzicht van wat nou precies jouw (onderliggend) probleem is, waar het vandaan komt en waar je hulp bij nodig hebt.
    Natuurlijk hebben we het niet alleen over je probleem maar, en dat is veel belangrijker, je gaat op basis van het duidingsgesprek heel nauwkeurig jouw coaching doel stellen of kiezen.
  4. Punt 1-3 is wat nagenoeg altijd vooraf gaat aan mijn coaching traject. omdat ik vind dat: “Hoe grondiger en hoe duidelijker de analyse, hoe gemakkelijker we samen aan het werk kunnen waardoor jij jouw resultaten bereikt.”
  5. Het spreekt voor zich dat je met de heldere uitslag van het duidingsgesprek heel gemakkelijk kunt kiezen welk en wat voor coaching traject het beste bij je past.
    Er zitten gave voordelen voor jou aan mijn aanpak:
    – Je kunt na de duiding uit drie manieren kiezen:
    1.Je gaat op eigen kracht aan de slag.
    2. Je stroomt het ‘standaard’ traject in.
    3. Je kiest een maatwerk traject.
    – Omdat je zo helder en duidelijk je doel(en) gekozen hebt, kan je heel simpel jouw progressie evalueren.
    – Je blijft baas over het traject, zowel in de duur ervan als in de investering.

Nadere uitleg van mijn analyse tools:

  1. Wat is dat die MangingResult Analyse?
    Omdat ik niet geloof dat mensen van steen zijn en altijd hetzelfde blijven; ze groeien en veranderen, zeg maar, ze evolueren, hecht ik ook niet zoveel waarde aan zoiets als  het begrip ‘Karakter’. Volgens mij wordt een mens veel meer beoordeeld of zelfs veroordeeld op zijn competenties (dus op wat ie wel en niet kan).
    Ik heb al zo vaak meegemaakt dat mijn studenten, nadat ze vaardiger of competenter werden, van hun omgeving te horen kregen dat zij (lees hun karakter) veranderd waren.
    Een van mijn studenten, een CFO, kwam naar me toe, wilde even met me praten en zei dat hij het niet snapte en in verwarring was.
    Ik vroeg door en hij vertelde het volgende: “Ik krijg te horen dat ik een goede opleiding doe want ik heb een empathischer en socialer karakter gekregen en ben nu zo anders dan vroeger. En weet je, wat ik niet snap is dat ik me van binnen precies hetzelfde voel als altijd!?!?
    Joh, Jan hoe kan dit nou, ben ik nu anders of niet?”
    Waarop ik hem vroeg of het misschien toevallig allemaal gebeurde na gesprekken waar hij zijn nieuwe non-verbale contactuele vaardigheden gebruikte?
    Je had zijn gezicht moeten zien alsof de mist verdween, de lucht opklaarde en de zon ging stralen. Prachtig 🙂
    Terug naar “Wat is MangingResult voor iets?”  
    Managing Result is een online app, die d.m.v. stellingen via algoritmes analyseert in welke mate je welke competentie beheerst. Omdat wij vinden dat de leidinggevende van vandaag in een gigantisch spagaat zit:
    Enerzijds moet die zo betrouwbaar en stabiel zijn als een in beton gegoten loden deur, de rots in de branding, afspraak=afspraak.
    En anderzijds moet die zo flexibel en vloeibaar als water zijn, snel inspelen op allerlei prikkels van buitenaf, alsof hij een luchtzak langs de startbaan is (agyle genoemd). En die tegengestelde vaardigheden moeten nagenoeg tegelijkertijd uitgevoerd worden!!
    Nou succes ermee. 
    Het fijne aan de methode van ManagingResult is dat je niet alleen heel gemakkelijk grondig en helder inzicht krijgt,
    maar het wordt ook heel gemakkelijk om ZELF te kiezen competentie(s) je wilt verbeteren.
  2.  Jouw Persoonlijke Geschiedenis Document.
    Als je het Heden wilt begrijpen, zal je in het Verleden moeten kijken
    Je weet dat je, net zoals iedereen, de optelsom van je verleden bent.
    En dat is heel normaal. het is onmogelijk om de optelsom van je toekomst te zijn. Hihi.
    De formule van het document heeft een eigen intelligentie die jouw helpt om gemakkelijk en stapsgewijs de relevante herinneringen op te roepen.
    Nog een andere leuke bijkomstigheid is dat het onmogelijk is om de vragen fout te beantwoorden!
    Zelfs als je het antwoord niet weet of dat je je het anders herinnerd dan zoals het in het ecchie was is jouw antwoord toch goed.
    Het andere zwaarwegend punt is dat ik jouw teksten op een unieke manier lees en analyseer waardoor ik veel beter instaat bent jouw coaching op maat te maken.
Maak kennis
© Copyright MATRAJA 2021